فیلم های توضیح دهنده ابزارهای ارتباطی خارق العاده ای برای مارک ها هستند - اگر داستان درستی را بیان کنند. (برای اینکه بدانید آیا داستان مفصلی خوبی دارید یا خیر ، این مطلب را بخوانید)

 

حتی اگر تصاویری در کلاس جهانی داشته باشید ، یک فیلمنامه ضعیف در توضیح دهنده شما خرابکاری می کند و آن را در بهترین حالت خسته کننده و در بدترین حالت گیج کننده می کند. (یک دلیل وجود دارد که یک جلد زیبا نمی تواند کتاب بدی را ذخیره کند.) متأسفانه ، بسیاری از مارک ها اهمیت فیلمنامه توضیح دهنده را بسیار کم ارزیابی می کنند.

 

چرا توضیح دهنده فیلمنامه شما اهمیت دارد

ویدئوهای توضیح دهنده به دلایل علمی ، به ویژه مربوط به تئوری کدگذاری دوگانه Allan Paivio ، به خوبی کار می کنند. ایده این است که کانال های صوتی و تصویری به طور جداگانه در مغز کار می کنند ، بنابراین وقتی محتوا به طور همزمان از طریق کانال های صوتی و تصویری - مثلاً تصاویر روی صفحه و انتقال صدا - ارائه می شود ، اطلاعات سریعتر و با سهولت بیشتری پردازش می شوند.

 

اگر می خواهید در مورد نحوه کار آنها و دلیل کار آنها برای مارک ها بیشتر بیاموزید ، به این پست بروید. یا این فیلم توضیح دهنده را در فیلم های توضیح دهنده تماشا کنید.

یک داستان قوی موفقیت کل ویدئوی توضیح دهنده شما را تعیین می کند زیرا هم م audioلفه های صوتی و هم بصری را هدایت می کند. همانطور که گفته شد ، بسیاری از مارک ها با نوشتن یک سناریو موثر مبارزه می کنند.

 

یک توضیح دهنده فیلمنامه خوب کار می کند

توضیح یک مفهوم پیچیده یا دقیق به اندازه کافی سخت است. وقتی مجبورید این مفهوم را تقطیر کنید ، یک داستان جذاب بگویید ، شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید و یک تحرک قدرتمند را تحویل دهید - همه اینها با تعداد کلمات فوق العاده محدود - این یک ترفند جادویی عجیب است. به همین دلیل است که ما فیلم های بسیار خوب و بسیار مفیدی را می بینیم که توضیحاتی در این زمینه ندارند.

 

این مشکل تا حد زیادی به کمبود دانش برمی گردد. خوشبختانه ، ما می دانیم که چه چیزی باعث ایجاد یک ویدیوی خوب توضیح دهنده می شود (در اینجا 10 کلید برای یک فیلم عالی وجود دارد) - و نحوه نوشتن یک سناریو که عالی بودن آن را تضمین می کند. اگر می خواهید یک سناریو فیلمنامه توضیح دهنده را از ابتدا بنویسید یا نسخه فعلی خود را تغییر دهید ، برای تقویت داستان خود ، این راهنمای گام به گام را دنبال کنید.

 

چگونه سناریو ویدئویی توضیح دهنده خوبی بنویسیم

فیلمنامه توضیح دهنده دو جنبه دارد: خود داستان و نحوه تصمیم گیری برای روایت آن داستان. داستان پایه و اساس همه چیز است ، بنابراین ابتدا میخ زدن آن ضروری است. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

 

1) داستان خود را مشخص کنید

اغلب اوقات ما توضیح دهنده هایی را می بینیم که پیام های پیچیده ای دارند ، در همه جا پیچ و خم می کنند ، یا اینکه تا آخرین ثانیه صبر می کنند تا به نقطه لعنتی برسند. گاهی اوقات آنقدر حواس پرت کننده است که در واقع آسیب بیشتری نسبت به نداشتن توضیح دهنده دارد. این اشتباه رو نکن وظیفه شما این است که یک داستان خاص را به صورت واضح و مختصر بیان کنید.

 

داستان شما احتمالاً به یکی از دو دسته تقسیم خواهد شد: حل مسئله یا جستجوی فرآیند. برای هر کدام تفاوت های ظریف وجود دارد ، به همان اندازه ظریف است. پیروی از این قالب های داستانی به شما کمک می کند تا یک سناریو ویدیویی مفسر قوی بسازید.

 

راه حل مسئله: این روش کلاسیک برای نمایش محصول یا خدمات شرکت شما به عنوان قهرمانی است که زندگی بیننده شما را آسان می کند. مسئله را واضح و قابل تنظیم کنید ، سپس از قوس داستان برای انتقال طبیعی به محلول استفاده کنید. توجه: بیشتر از راه حل برای مشکل وقت نگذارید. شما می خواهید آنها را در مورد محصول یا خدمات عالی خود خیال پردازی کنید ، و این مسئله ناامیدکننده را سرگرم نکنند.

بررسی اجمالی فرآیند: این روش می تواند برای یک نمای کلی خدمات یا نحوه انجام یک محصول استفاده شود. در این روش ، مشکلی وجود ندارد. این یک داستان مستقل است. روایت خود را با ضربات واضح مشخص کنید و از یک نقطه به نقطه دیگر تمیز و کارآمد بروید.

ویدیوی شما ممکن است کاملاً در هر دو دسته قرار نگیرد ، که درست است. دستورالعمل واقعی موفقیت با مفسران ساده است: تنظیمات اولیه و بازدهی را برای بیننده خود فراهم کنید. همیشه به یاد داشته باشید:

 

سرراست و با اعتماد به نفس باشید. شما می خواهید بیننده شما از ابتدا به شما اعتماد کند.

سوالات بیننده را پیش بینی کنید. مطمئن شوید که در داستان به آنها پاسخ داده شده است.

چند سوال برای کمک به شما در یافتن داستان خود:

 

چرا می خواهم این داستان را تعریف کنم؟ برای سرگرمی یک فیلم توضیح دهنده درست نکنید. هدف خود را برای کمک به لنگر انداختن پیام خود و نوشتن یک سناریو موثر بدانید.

زاویه من چیه؟ در یک ویدیوی توضیح دهنده ، شما یا خلا information اطلاعاتی را پر می کنید یا دانش بیننده خود را گسترش می دهید. چگونه زندگی آنها را آسان می کنید؟

چرا مردم اهمیت می دهند؟ با چه کسی صحبت می کنید ، و آنها چه می خواهند؟ نقاط درد آنها چیست و چگونه آنها را حل می کنید؟ این دانش برای کمک به شما در تنظیم پیام خود برای آنها ضروری است. (اگر شناسایی نکرده اید که به چه کسی می خواهید برسید ، در کمتر از 60 دقیقه راهنمای ایجاد شخصیت مشتری را بررسی کنید.)

این چه ارزشی فراهم می کند؟ چگونگی بروز آن به شما بستگی دارد ، اما باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد.

بیننده من باید چه چیزی را از این موضوع بردارد؟ نتیجه گیری شما باید تأثیر ماندگاری داشته باشد. اگر مفسر شما تا شانه خیز نزدیک تر قوی باشد ، تمام کار شما بی فایده خواهد بود. شما نباید با یک پیام آشکارا مبتنی بر فروش به پایان برسید (این می تواند کاری را که ویدیوی توضیح دهنده شما انجام داده است از هم باز کند) ، اما باید یک اقدام نهایی وجود داشته باشد.

در هر مرحله از فیلمنامه روند ، مطمئن شوید که داستان شما جلو و مرکز می ماند. (اگر احساس می کنید گیر کرده اید یا خلاقانه زاپ شده اید ، در اینجا 35 فیلم فوق العاده خلاقانه برای توضیح دادن شما وجود دارد.)

 

2) داستان خود را تقطیر کنید

Reddit تقریباً برای هر چیزی یک subreddit دارد ، اما یکی از جذاب ترین موارد آن توضیحات مثل من پنج نفر است. این مفهوم ساده است: ایده ای را با زبان - و احتمالاً اشتیاق - که اگر آن را برای یک کودک 5 ساله توضیح می دهید استفاده کنید. حتی اگر بیننده شما از تحصیلات بالایی برخوردار باشد ، هدف یک توضیح دهنده ارائه مختصر اطلاعات است.

 

داستان خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید ، اما تسلیم نشوید. ما دوست داریم یک فیلم نامه توضیح دهنده را به عنوان یک کتاب کودکانه برای بزرگسالان در نظر بگیریم: جالب ، جذاب و هضم آسان. (همچنین ، هرچه ویدیوی شما کوتاهتر باشد ، به وقت بیننده خود احترام بیشتری می گذارید.) چند نکته که می توانند در اینجا به شما کمک کنند:

 

سعی کنید رئوس مطالب داستان خود را در پنج جمله بنویسید. این تمرین به شما کمک می کند تا تفکر خود را تقطیر کنید.

از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید. طوری بنویسید که گویا با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده صحبت می کنید. ما تمایل داریم خیلی بیشتر از آنچه می نویسیم محاوره ای صحبت کنیم ، که هنگام نوشتن برای صداگذاری بسیار مفید است.

در صورت شک ، این کار را ساده انجام دهید.

 

مثال: ما برای ایجاد این نمودار گرافیکی ساده ، که جزئیات ویژگی محصول جدید آنها را برای مبارزه با ی ارائه می دهد ، با ویزا همکاری کردیم.

3) بیننده خود را وارد داستان کنید

 

بنابراین محصول شما بسته های اطلاعاتی را از طریق کابل های زیرزمینی دریا ارائه می دهد؟ خوبه. همه کسی که می خواهد بداند این است که اینترنت سریعتری دارد. به دنبال فرصت هایی باشید تا روایت را شخصاً مرتبط و قابل تکرار کنید. راحت تر خواهد بود همانطور که نوشتید ، به یاد داشته باشید:

 

مستقیم با آنها صحبت کنید. به دنبال فرصت هایی باشید تا بیننده خود را در صندلی راننده قرار دهید. به عنوان مثال ، به جای دنبال کردن کارهای قدیمی یک شخصیت روی صفحه ، مستقیماً با بیننده صحبت کنید. با صدای شخص دوم بنویسید.

از زبان آنها استفاده کنید اگر آنها حرفه ای دانشگاهی هستند ، زبان باید منعکس کننده آن باشد. اما از اصطلاحات ناشناخته یا کلمات دست و پاگیر (به عنوان مثال "دست و پا گیر") که ممکن است مردم را گیج کند ، خودداری کنید.

(توجه: روسای جمهور ایالات متحده را در نظر بگیرید. آنها اغلب بر اساس منحنی افرادی هستند که سطح خواندن آنها در کلاس 6 است. حتی جالب تر ، اگر کم حرف بزنند دوست داشتنی تر به نظر می رسند ، زیرا قابل دسترسی است.)

 

4) احساسات را اضافه کنید

ممکن است بخواهید آنها را بخندانید و یا به قلبهای بیننده خود بکشید. به هر صورت ، هرچه پاسخ احساسی بیشتری دریافت کنید ، درگیر شدن آنها نیز بیشتر خواهد شد. از ابتدا آنها را قلاب کنید.

 

نیازی نیست که شما بزرگترین داستان شبح آتش سوزی را در همه زمان ها بگویید. آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد روایت یک داستان خوب است. از لحن ، زبان ، حکایت ها ، آمار یا هر وسیله قصه گویی دیگری استفاده کنید تا به شما در انتقال احساسات کمک کند. (فقط مطمئن شوید که احساسات برای موضوع مناسب است.)

 

برقراری ارتباط موثر با صدای برند شما نیز در اینجا فاکتور مهمی است. مردم می خواهند با یک انسان پیوند عاطفی برقرار کنند ، بنابراین شخصیت خود را به نمایش بگذارید و خود را به عنوان یک دوست مفید و نزدیک به خود جای دهید. (بله ، حتی توضیح دهندگان حقوقی یا فنی هنوز هم می توانند گرمی یا جذابیتی را به نمایش بگذارند.)

 

مثال: این موشن گرافیک قدرتمند برای The Locust Effect از صداگذاری و موسیقی برای روایت داستان خشونت روزمره که مردم جهان را تحت تأثیر قرار می دهد ، استفاده می کند.

5) طول خود را بررسی کنید

ایجاز هنگام نوشتن یک سناریو ویدئویی توضیح دهنده مهم است. هر چه طولانی تر باشد ، تأثیر آن کمتر خواهد بود. بخاطر داشته باشید: فیلم های توضیح دهنده معمولاً بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه هستند. (مطمئن نیستید که چه مدت باید طول بکشد؟ این راهنما می تواند به شما کمک کند آن را کشف کنید.)

 

تعداد کلمات خود را تماشا کنید. 130-150 کلمه در دقیقه سرعت مطلوبی است.

زمان خواندن خود را اجرا کنید. سناریو خود را با صدای بلند بخوانید ، اما فقط به این روش مدتی اعتماد نکنید. از آنجا که فیلمنامه را می دانید ، سریعتر از آنچه صدای هنرمند با سرعت مناسب خوانده می شود ، خواهید خواند. می توانید زمان خواندن سناریو خود را در اینجا بررسی کنید.

6) برای Voice Over تنظیم کنید

افرادی که پست های برجسته وبلاگ یا کتابهای الکترونیکی قاتل می نویسند ، غالباً فراموش می کنند که ویدیو یک جانور کاملاً متفاوت است. نوشتن برای ویدئو به اندازه کافی آسان است این مشکل است. در حالی که برخی از مفسران از صداگذاری استفاده نمی کنند ، احتمالاً شما استفاده خواهید کرد. نوشته های شما باید پاسخگوی آن باشد.

 

زبانی که استفاده می کنید باید زبان را باز کند:

 

از کلمات پیچیده پرهیز کنید. صدابرداری از هنرمندان موافق است ، اما این بدان معنا نیست که ما برشی را مشاهده نکرده ایم که با تلفظ ناجور یا کلمه ای ناپاک روبرو شود و جریان داستان را قطع کند. اگر می توانید آن را در هجاهای کمتری بگویید ، این کار را انجام دهید. همچنین می توانید از برنامه همینگوی برای بررسی نسخه از نظر دستور زبان و سهولت خوانایی استفاده کنید.

عبارات ناجور را دوباره بنویسید. بسیاری از سناریو های ویدئویی توضیح دهنده شامل کپی هستند که در واقع با روشی که ما به طور طبیعی صحبت می کنیم مطابقت ندارد. به عنوان مثال ، یک تاکتیک محبوب پرسش و پاسخ در یک سناریو است: "چرا خرید آنلاین بسیار ناامید کننده است؟ زیرا شما نمی توانید لباس را امتحان کنید. " فقط بگویید ، "خرید آنلاین سخت است زیرا شما نمی توانید لباس را امتحان کنید." رونق. انجام شده.

مثال: این ویدئو مفصل جزئیات ماموریت Intarcia را برای تغییر آینده تجربه بهداشت روزانه ما ارائه می دهد.

 

فرایند ویدئو موشن گرافیک

راهنمای فریم های سبک ویدیویی

چگونه می توان یک سناریو ویدئویی موشن گرافیک عالی را در 8 مرحله ساده نوشت

نحوه نوشتن اسکریپت ویدیویی موشن گرافیک با نام تجاری در 9 مرحله ساده

چگونه ویدیو به شما در بیان داستانهای قدرتمند برند کمک می کند

10 نکته برای انجام کار عالی با آژانس ویدیویی خود

، ,یک ,توضیح ,داستان ,دهنده ,کند ,توضیح دهنده ,خود را ,را در ,می کند ,به شما ,ویدئویی توضیح دهنده ,ویدیوی توضیح دهنده ,سناریو ویدئویی توضیح ,فیلم توضیح دهنده

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم و سریال ویولت فیلم سریال خارجی | دانلود سریال خارجی دوبله فارسی 17634954 دانلود فیلم هندی گلبرگ دانلود | نرم افزار و بازی معرفی و لیست بهترین سایت های ایران پاسارگارد جدیدترین و آخرین اخبار دنیای گیم و سرگرمی قصه شب 200088