یک ویدیوی مارک عالی با یک فیلمنامه عالی شروع می شود ، چه یک ویدیوی تجاری یا تبلیغاتی بسازید. صدا ، موسیقی ، تصاویر بصری - این دستگاه ها داستان شما را افزایش می دهند ، اما ابتدا این داستان باید روی کاغذ باشد. تیم خلاقیت شما فقط می تواند کارهای زیادی در جهت تقویت دید شما انجام دهد ، بنابراین مهم است که به آنها بنیادی قوی بدهید.


به همین دلیل ، مسئولیت زیادی در این مرحله از مراحل تولید فیلم وجود دارد. اگر قبلاً اسکریپت ویدئویی ننوشته اید (یا نسبت به پیش نویس مورد نظر خود اطمینان زیادی ندارید) ، ناامید نشوید. ما فیلم های زیادی ایجاد کرده ایم ، بنابراین می دانیم چه چیزی روند کار را آسان می کند و باعث سردرد در جاده ها می شود.


9 مرحله برای نوشتن یک فیلم نامه عالی

برای صرفه جویی در استرس شما ، مراحل اسکریپت ویدیو را به مراحل ساده تقسیم کردیم. هر یک از موارد بعدی ساخته می شوند ، بنابراین شما از همان ابتدا خود را برای موفقیت آماده می کنید. امیدواریم این راهنما برای شما مفید باشد (و ما دوست داریم محصول نهایی خود را با ما به اشتراک بگذارید!). آماده غواصی هستید؟ بیا بریم.


مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید

مستقیماً وارد نوشتن نشوید (این یک روش مطمئن برای پایان دادن به دوباره نویسی پس از بازنویسی است) و با طرح کلی خود شروع نکنید قبل از اینکه هرکدام از این کارها را انجام دهید ، باید دقیقاً بدانید که اهداف شما چیست ، زیرا در داستان شما تأثیر می گذارد.


برای شروع ، به این س questionsالات پاسخ دهید:


چرا می خواهم این داستان را تعریف کنم؟

زاویه من چیه؟

چه کسی این را تماشا خواهد کرد؟

آنها باید چه چیزی را از این امر بگیرند؟

چرا آنها به این داستان اهمیت می دهند؟

این چه ارزشی فراهم می کند؟

از آنجا می توانید لیستی از آنچه را که قصد پوشش آن را دارید (با همان اطلاعاتی که باید در اسکریپت ویدیوی خود بگنجانید) جمع کنید. این مجموعه استخوانهای از نیازها است - نه خواسته ها. پس از داشتن این موارد می توانید طرح کلی روایت خود را شروع کنید.


مرحله 2: طرح کلی داستان خود را بسازید

کمبود داستان شماره یک مسئله ای است که در فیلم های تجاری مشاهده می کنیم. شروع یک طرح کلی هوشمندانه است ، اما گاهی اوقات نویسندگان اساساً آن طرح را به فرم فیلمنامه ترجمه می کنند و فراموش می کنند که آن را به یک داستان تبدیل کنند. به یاد داشته باشید که ویدئوی مارک تجاری شما برای دستیابی به هدفی خاص است ، اما فقط در صورت درگیر کردن بیننده می تواند این کار را انجام دهد. داستان راز جلب توجه آنها و حفظ آنهاست.


(توجه: اگر در حال تولید یک فیلم توضیح دهنده یا کانون توجه محصول هستید ، برای نوشتن اسکریپت های ویدیویی توضیح دهنده ، راهنمای ما را دنبال کنید که رویکردی کمی متفاوت دارد.)


در این مرحله ، شما می خواهید بر روی جستجوی رئوس مطالبی متمرکز شوید که دارای یک قوس روایی باشد ، که باعث ایجاد علاقه می شود و نیاز انسان را سیر می کند تا بدانید بعد چه اتفاقی می افتد.


برای کمک به تقطیر داستان خود ، در اینجا یک تمرین ساده آورده شده است: داستان اصلی را فقط با استفاده از پنج جمله بنویسید. این شما را مجبور می کند اسکلت "داستان" را بسازید ، که بعداً می توانید گوشت آن را بیرون بکشید.


مرحله 3: داستان را بسازید

اکنون قسمت سرگرم کننده (بسته به مازوخیست بودن) می آید. شما باید داستان را کاملاً دقیق کنید ، جزئیات لازم را در آن بگنجانید و یک قطعه منسجم ایجاد کنید. چند نکته برای این کار:


از ابتدا آنها را قلاب کنید. با یک قلاب احساسی از پای راست شروع کنید ، که می تواند از طریق یک داستان قدرتمند ، حکایت جالب ، دیدگاه متفاوت ، آمار غافلگیرکننده و غیره معرفی شود. نکته مهم این است که به بیننده خود دلیلی برای مراقبت از همانجا بدهید. این فقط یک دستگاه هوشمند قصه گویی نیست. لازم است در کمترین زمان بیشترین تأثیر را داشته باشید. یک مطالعه در سال 2015 در فیس بوک / نیلسن نشان داد که حتی اگر بیننده فقط یک ثانیه از یک فیلم تجاری را تماشا کند ، باز هم یادآوری تبلیغات ، آگاهی از برند و بررسی خرید را افزایش می دهد. آن زمان را حساب کنید.

روی یک پیام متمرکز شوید. به همین دلیل طرح کلی شما بسیار مهم است. با تلاش برای بیش از حد کردن ، خواننده را گیج نکنید. یک داستان را انتخاب کنید و از هر جنبه از تصاویر ویدئویی استفاده کنید تا از طریق تصاویر ، انیمیشن ، داده و غیره تقویت شود.

زمینه را فراهم کنید. این به ویژه برای ایده ها یا داده های پیچیده مهم است. آمار به تنهایی با بیننده شما سازگار نخواهد بود. آنها کاربردی هستند ، نه کامل. بینندگان شما برای درک نحوه عملکرد چنین مشاهدات یا نقاط داده در دنیای واقعی به زمینه نیاز دارند. تصور نکنید که آنها می دانند چرا این مسئله مهم است. نقاط را به هم متصل کرده و در صورت وم بینش ایجاد کنید.

راه اندازی و بازده. این دلیل اصلی رضایت بخشیدن به داستان ها است. ما می خواهیم بدانیم چه اتفاقی می افتد و داستان بعدی به کجا می رود. باید تحرک بزرگی وجود داشته باشد تا بیننده شما احساس سرمایه گذاری کند.

توجه: اگر احساس خلاقیت دارید که گیر کرده است ، ممکن است بخواهید این 7 تمرین را برای نوشتن مطالب بهتر امتحان کنید. شما همچنین می توانید از 101+ منبع نوشتن متن ، که دارای تعداد زیادی ابزار و ترفند برای کمک به شما در شکستن قلم نویسنده خود است ، بازدید کنید.


مثال: Spot Under Armour I Will What I Want ، با حضور بالرین ، میستی کوپلند ، از یک وسیله داستانی خارق العاده برای روایت داستان استفاده می کند. فیلم نامه یک نامه رد است و با ذکر تمام دلایل مناسب نبودن رقصنده ، همراه با تصاویر زیبایی از کوپلند ، که اکنون در اوج خود به سر می برد. هم چیزهایی را که او بر آن غلبه کرده آشکار می کند و هم سخنان قدرتمندی را بیان می کند.

مرحله 4: نزدیک خود را محکم کنید

به اندازه کافی سخت است معرفی کامل اسکریپت ویدئویی خود را ، اما اگر نتوانید نتیجه صحیح را پیدا کنید ، بیشتر صدمه می بیند. اگر نمی توانید به درستی "بسته" شوید ، در نهایت حرکتی که پرورش داده اید ، همراه با تأثیری که برای آن کار کرده اید ، از بین می رود.


پایان خوب واقعاً CTA خوبی است. اما این بدان معنا نیست که شما فقط آرم و URL خود را فلش کنید. (در حقیقت ، گاهی اوقات این موضوع خیلی پر فروش می شود و داستان را قطع می کند.) پایان شما باید تحت تأثیر آنچه می خواهید بیننده شما انجام دهد یا از آن دور شود ، باشد.


آیا می خواهید آنها


ویدیو به اشتراک گذاشته شود؟

برای نسخه ی نمایشی ثبت نام کنید؟

در خبرنامه خود مشترک شوید؟

گزارشی بارگیری می شود؟

روایت شما باید به این پایان برسد.


یک یادداشت در اینجا: همه داستان ها نباید با وضوح دکمه دار و دایره کامل به پایان برسند. همچنین می توانید از تعلیق یا فتنه کاری برای پیشبرد اقدام استفاده کنید.


مثال: این ویدئو توسط Make Love Not Scars یک نمونه عالی از پایان غافلگیر کننده است. این کار با یک آموزش آرایش خوب و جدید آغاز می شود و با یک جمله قدرتمند به پایان می رسد.

مرحله 5: وانمود کنید که شما بیننده هستید

هنگامی که داستان اصلی خود را دریافت کردید ، وقت آن است که فیلمنامه را ورق بزنید (به معنای واقعی کلمه) و آن را از دید بیننده خود مرور کنید. حتی اگر هدف اصلی ویدیوی شما تبلیغ برند شماست - چه به عنوان یک شرکت یا به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی - موفقیت آن به ارتباط یا عدم ارتباط افراد با آن بستگی دارد.


گذر کنید و اسکریپت ویدیوی خود را از طریق lense آنها مرور کنید.


آیا آنها مفاهیم ارائه شده را درک خواهند کرد؟ تا سطح دانش آنها بنویسید. این ممکن است ابتدایی تر یا پیچیده تر باشد ، اما مهم است که مطمئن شوید اسکریپت شما به درستی به آنها رسیدگی می کند. شما نمی خواهید به هوش آنها توهین کنید یا آنها را از خود بیگانه کنید.


آیا این به آنها مربوط است؟ اگر موضوع شما از قبل جالب باشد ، یک مزیت دارید. اگر اینگونه نیست ، باید مهارت های داستان نویسی خود را انعطاف پذیر کنید و برای مراقبت از آنها به آن قلاب احساسی اعتماد کنید.

آیا واژگان مناسب است؟ غالباً اصطلاحات یا عباراتی در صنعت وجود دارد که با آنها آشنا هستید اما بیننده شما عادت به شنیدن آنها ندارد. به دنبال هر کلمه ای باشید که ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشد.

مثال: ویدئوی کودک ما در دهه ‘90 برای مایکروسافت / اینترنت اکسپلورر برای اتصال مجدد با هزاره بود. به همین ترتیب ، فیلم نامه و تصاویر بصری برای آن گروه طراحی شده است.

مرحله ششم: برای Tone پاس بگیرید

Tone قسمت عظیمی از اسکریپت ویدیویی شماست. این احساسات را در پشت داستان منتقل می کند و به شما می گوید که شما کی هستید و مردم باید نسبت به آنچه شما صحبت می کنید احساس کنند.


اما لحن شما وماً نباید نسخه ای باشد. یک موضوع جدی همیشه نباید جدی باشد. اتخاذ رویکردی متفاوت از لحن برای بازی با انتظارات بیننده - اگر برای برند شما مناسب باشد ، می تواند طراوت باشد.


مثال: ویدیوی ما برای مایکروسافت / اینترنت اکسپلورر رویکرد چشمگیری در اعلام بازگشت بازی ویدیویی Hover دارد.

گفته می شود ، از آنجا که بسیاری از فیلم های ویروسی "خنده دار" یا "دمدمی مزاج" هستند ، مارک های زیادی را مشاهده می کنیم که سعی می کنند شوخ طبعی و شوخ طبعی را به هر ویدئو وارد کنند. مانند همه چیز ، فقط به این دلیل که می توانید وماً به این معنی نیست که باید. همچنین ، چون شوخ طبعی ذهنی است ، متغیرهای زیادی در بازی هستند. شما باید 100٪ مطمئن باشید که جوک ها به سرانجام می رسند.


مطمئناً ، شوخ طبعی خوب اجرا شده می تواند پیام برند شما را تقویت کند. با این حال ، در موارد دیگر ، ممکن است بر خلاف قدرت محصولات یا خدمات شما کار کند یا اعتبار شما را از بین ببرد.


این یک خط خوب است ، بنابراین با احتیاط قدم بزنید


مثال: Hello Flo’s Postpartum: The Musical spot یک مثال عالی برای استفاده خوب از شوخ طبعی است - حتی با موضوع حساس (مسائل جدی پس از زایمان که مادران با آن روبرو هستند).

مرحله 7: برش ، برش ، برش

هنگامی که اولین پیش نویس اسکریپت ویدیوی خود را دریافت کردید ، هاکت خود را بگیرید.


استفاده از کلمات بیش از حد ضروری ، نه تنها طول فیلم را کاهش می دهد ، بلکه ذاتاً بحث شما را ضعیف می کند. خطوط به یاد ماندنی پررنگ و عمیق هستند ، و نه توضیح پیچ و خم با کرک. می خواهید هر جمله را شمارش کنید.


چندین بار فیلمنامه خود را مرور کنید و آنرا پایین بکشید تا اینکه هر کلمه در خدمت داستان باشد. مراقب موارد زیر باشید:


کلمات طولانی: آن را کوتاه و تند نگه دارید. شما زمان محدودی دارید اگر راهی برای گفتن ساده آن وجود دارد ، آن را دوباره واژه کنید.

اطلاعات اضافی: اسکریپت ویدئویی خوب بسته بندی می شود. هر چیزی را که کاملاً نیازی به حضور در آن نیست حذف کنید.

ویرایش خوب فقط کاهش تعداد کلمات نیست. این در مورد چگالش است تا آنچه را که واقعاً مهم است حفظ شود.


مثال: این ویدیوی اپل ، که به عنوان مقدمه اصلی سخنرانی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2013 مورد استفاده قرار می گیرد ، قطعه ای از کمال است که فقط با 90 کلمه جمع می شود.

مرحله 8: آن را با صدای بلند بخوانید

برخی از متن ها گفتگوی گفتاری ندارند و فقط به متن حرکتی متکی هستند ، مانند نمودار حرکت اپل که در بالا نشان داده شده است. اما اگر هر یک از کلمات شما گفته می شود ، باید آنها را با صدای بلند بخوانید تا ببینید آیا مثر است. (در نظر داشته باشید که بسیاری از خطوط خوب در رمان ها وجود دارد که وماً در فیلم ها کار نمی کند. مغز می تواند از جمله جملاتی نسب کند که دهان نمی تواند.)


شما باید از نحوه صداگذاری صدا آگاه باشید. چند نکته برای آزمایش این:


فقط در ذهن خود بخوانید. خودتان را ضبط کنید و در حال گفتگو باشید و پاسخ دهید.

اسکریپت ویدیوی خود را در یک بار با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می کند هر چیزی را که حتی یک تلو تلو خوردن لحظه ای ایجاد می کند بگیرید. تا زمانی که بتوانید در یک بار گرفتن ، بازنویسی ، بازنویسی و بازنویسی به راحتی بخوانید.

اسکریپت خود را از طریق یک برنامه اجرا کنید تا زمان خواندن صدا را بررسی کنید. وقتی با محتوا آشنا شدید ، تمایل دارید هنگام مطالعه سرعت خود را افزایش دهید. صدای حرفه ای بازیگران می دانند که چگونه یک ریتم ثابت را حفظ کنند.

مثال: تجربه قدرت یک کتاب از Ikea ، حقه تبلیغات محصولات فناوری ، گفتگوها را هم در تحویل و هم به زبان استفاده شده ناخن می زند.


مرحله 9: بازخورد دریافت کنید

چه دو بار از اسکریپت خود استفاده کنید و چه دوازده بار ، هنوز فقط شما در راس آن بوده اید. مطمئناً این امکان اشتباه وجود دارد. شما به اسکریپت ویدئویی خود نیاز دارید ، خواه اثبات شود یا مشت کند.


یک تمرین خوب در اینجا این است که زمین را به یک همکار ، دوست یا بیننده هدف هدایت کنید که می تواند بازخورد ارزشمندی ارائه دهد.


تحویل فیلمنامه به شخص دیگر یا اعتماد به نفس شما را تقویت می کند یا روایت شما را با دید بیرونی تقویت می کند. این یک برد-برد است.

فرایند ویدئو موشن گرافیک

راهنمای فریم های سبک ویدیویی

چگونه می توان یک سناریو ویدئویی موشن گرافیک عالی را در 8 مرحله ساده نوشت

نحوه نوشتن اسکریپت ویدیویی موشن گرافیک با نام تجاری در 9 مرحله ساده

چگونه ویدیو به شما در بیان داستانهای قدرتمند برند کمک می کند

10 نکته برای انجام کار عالی با آژانس ویدیویی خود

، ,یک ,داستان ,کند ,اسکریپت ,مرحله ,خود را ,می کند ,می شود ,شما را ,می تواند ,مایکروسافت اینترنت اکسپلورر ,برای مایکروسافت اینترنت

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

omen فروشگاه پرشین وبلاگ یک برنامه نویس بازیگران و سلبریتی ها وبلاگ سایت نت سیمولیت ابولی مطالب اینترنتی آموزش تعمیرات موبایل ناردون دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سینما کریتیک